نوشته شده توسط : مونا احمدی
  • یک تخته عایق کف را نصب کنید تا گرما در اتاق به دام بیفتد.

عایق بندی ضعیف در دیوار منجر به اتاق سرد می شود حتی وقتی رادیاتور شما به درستی کار کند. یک ورق عایق پوشانده شده از آلومینیوم را از یک طرف انتخاب کنید. ورق را در مقابل دیوار با قسمت آلومینیومی که رو به رادیاتور قرار دارد تنظیم کنید. این یک راه حل زیبا نیست ، اما بهتر از تلاش برای تعمیر یک دیوار کامل در وسط زمستان است. 

  1. به جای خرید آن ، عایق خود را بسازید. برای بریدن یک تکه عایق کف حداقل به اندازه رادیاتور از یک چاقوی ابزار استفاده کنید. سپس فویل آلومینیومی را روی آن چسب بزنید.
  2. ترفند عایق برای درها و پنجره های مجاور که اجازه می دهد در پیش نویس ها نیز کار کنند ، کار می کند. عایق گرما را جذب می کند و آن را مجدداً به اتاق شما هدایت می کند.
  • در صورت داشتن سیستم 1 لوله ، دریچه ترموستاتیک را بر روی دریچه نصب کنید.

بیشتر رادیاتورها دارای یک لوله واحد هستند که هم آب سرد و هم آب را منتقل می کند. این سیستم ها غالباً دارای دریچه دریچه کوچک هستند که کنترل گرما زیادی ارائه نمی دهد. با یک کارشناس گرمایشی یا لوله کش تماس بگیرید تا آنها را مجبور به نصب شیر جدید بر روی دریچه کنید. این باعث می شود رادیاتور شما بسیار کارآمد تر شود. 

  • اگر رادیاتور شما ناکارآمد است ، اندازه رادیاتور متفاوت را انتخاب کنید.

اندازه رادیاتور مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که به خانه شما بستگی دارد. ابتدا اتاق مورد نظر خود را برای گرم کردن انتخاب کنید و سپس محاسبه کنید که منطقه چقدر بزرگ است. اتاق خواب 15 در 23 × 23 در (38 سانتی متر × 58 سانتی متر) از کوچکترین رادیاتور ممکن بهره می برد ، در حالی که مناطق بزرگتر مانند اتاق های نشیمن نیاز به چیزی بزرگتر و قوی تر دارند.
ویژگی های اتاق تغییر می کند. رادیاتورها گرما را نسبت به دیوارهای خارجی ، عایق ضعیف یا درها و پنجره ها از دست می دهند. فرش و مبلمان گرما را جذب می کنند و آن را در اتاق نگه می دارند.

  • برای گرم کردن اتاق های بزرگتر ، یک رادیاتور اضافی نصب کنید.

برای گرم کردن هر اتاق به رادیاتور جداگانه احتیاج دارد. برخی از اتاق ها برای گرم نگه داشتن نیاز به کمک بیشتری دارند. به عنوان مثال ، رادیاتورها را بر روی دیوارهای مخالف قرار دهید و احساس کنید که هنگام گرما به سمت مرکز اتاق ، لکه های سرما از بین می روند.
استفاده از رادیاتورهای متعدد نیاز به رادیاتورهای بزرگ و حجیم را برطرف می کند.

  • برای قابلیت حمل در رادیاتور برقی وصل کنید.

بیشتر رادیاتورهای مدرن برقی هستند. رادیاتورهای برقی از روغن به عنوان منبع گرما استفاده می کنند و به هیچ وجه نیاز به نگهداری ندارند. آنها کارآمد هستند و به سرعت گرم می شوند. علاوه بر این ، رادیاتورهای برقی مدرن اغلب قابل حمل هستند ، بنابراین تنها چیزی که برای کار با آنها نیاز دارید یک پریز برق است.
اگر خانه شما دارای رادیاتور بخار است ، احتمالاً با آن گیر خواهید افتاد ، مگر اینکه آماده باشید تا خانه خود را تغییر دهید. رادیاتورهای بخار شبیه به الکتریکی هستند اما باید در خانه شما به یک خط آب وصل شوند.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رادیاتور , رادیاتور شوفاژ پره ای , رادیاتور آلومینیومی , رادیاتور فولادی , رادیاتور چدنی, پایا دما , قیمت رادیاتور , رادیاتور پنلی , رادیاتور برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

تأمین دمای مطلوب خانه به خصوص در فصول سرد سال از مسائل مهمی است که این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی روز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های مدرن در سیستم گرمایشی خانه استفاده از رادیاتور است.

رادیاتورها برای انتقال انرژی حرارتی از یک رسانه به دیگری به منظور گرمایش فضا طراحی شده اند. و در یک سیستم گرمایش مرکزی تابشی ، آب گرم یا بعضی اوقات بخار در یک دیگ بخار مرکزی ایجاد می شود و توسط پمپ ها از طریق رادیاتورهای داخل ساختمان گردش می شود ، و این گرمای تولید شده به محیط اطراف منتقل می شود.

نحوه عملکرد رادیاتور برای گرمایش خانه

رادیاتور آب گرم هنگامی که در دمای پایین (زیر 49 درجه سانتیگراد) روشن می شود ، توسط یک پمپ حرارتی یا دمای پایین یا دیگ چگال کننده تغذیه می شود. این ماده عمدتاً در هنگام عایق بندی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل دمای اتاق به اتاق می شود. حرکات گرد و غبار را کاهش می دهد ، آثار کمتری را بر روی دیوارها می گذارد و راندمان انتشار بهتری دارد. با گرمایش کف گرم ، در محدوده راه حل هایی قرار دارد که مورد حمایت مقررات حرارتی فرانسه است و در صورت آسیب دیدن این مزیت را دارد که به راحتی تعمیر یا تغییر می کند.

با توجه به دمای عرضه پایین تر ، در همان نیرویی که یک فرستنده دمای بالا دارد ، سطح انتشار لزوما بزرگتر است. از این مشاهده ، یک مزیت و یک ضرر را دنبال کنید. رادیاتورهای درجه حرارت پایین فضای دیوار بیشتری نسبت به رادیاتورهای سنتی می گیرند ، اما از طرف دیگر درجه حرارت یکنواخت تری در اتاق فراهم می کنند.

تفاوت رادیاتور و گرمایش زیر کف

برخلاف گرمایش زیر کف ، که در جریان عملیات بازسازی به دلیل کارهای اساسی می تواند نصب آن دشوار باشد ، رادیاتورها می توانند بدون مشکل فرآیند نصب، راه اندازی، سرویس سیستم موجود را جایگزین کنند. همچنین در سیستم گرمایش کف اجرا در هنگام بازسازی خانه هزینه بالایی دارد.

در سیستم‌ رادیاتور ها مرکز گرمادهی در مکان خاصی از ساختمان به نام موتورخانه قرار دارد و گرما توسط هوا به بخش‌های مختلف ساختمان منتقل می‌شود.

سیستم گرمایش از کف توسط رومیان باستان که مهندسان باهوشی بودند، ابداع شده است. در این نوع سیستم، گرما از طریق سطح زمین پخش می‌شود و زمانی‌که روی زمین راه می‌روید، گرما را احساس می‌کنید. در این نوع سیستم گرمایشی، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می‌شود.

در سیستم گرمایش رادیاتور، پکیج شوفاژ دیواری در دسترس بوده و امکان کنترل سیستم در داخل واحد ساختمانی وجود دارد.

این روش به دلیل وجود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود از امنیت بالاتری بر خوردار بوده و امکان تنظیم دما به میزان مد نظر را به شما می دهد.

رادیاتور دمای پایین

  • آب فقط باید تا 50 - 55 درجه سانتیگراد گرم شود: دستگاه تولید گرما خیلی کاربردی نیست و بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند. که یک رویکرد اکولوژیکی و اقتصادی است.
  • برای ارائه راحتی مطلوب ، با وجود آب گرم گرمای کمتر ، گزینه جایگزین افزایش سطح تماس بین رادیاتور و عناصر اطراف است.
  • فقط ارتباط رادیاتور با دمای پایین با پمپ حرارتی یا دیگ بخار با دمای پایین حداکثر بهره وری را فراهم می کند. بنابراین آنها در صورت نوسازی کامل خانه شما ، از دیگ به رادیاتورها ، امکان بسیار جالبی دارند. آنها وقتی می خواهید فقط چند رادیاتور را تعویض کنید جذابیت کمتری دارند.

رادیاتور ها در انواع مختلف پره ای، پنلی و برقی تولید می شوند که رادیاتورهای شوفاژ پره ای نیز در سه نوع رادیاتور آلومینیومی ، رادیاتور فولادی و رادیاتور چدنی تولید می شوند که معمولا از ۵ تا ۲۵ پرده می تواند باشد.

برای دانستن اینکه کدام نوع و ابعاد برای گرمایش محیط شما مناسب است باید با یک متخصص تجهیزات مشورت نمایید.

شما نیز میتوانید با مراجعه به بخش رادیاتور در سایت پایا دما و مطالعه اطلاعات دقیق در مورد انواع محصول و صحبت با مشاوران سایت بهترین انتخاب را انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رادیاتور , رادیاتور شوفاژ پره ای , رادیاتور آلومینیومی , رادیاتور فولادی , رادیاتور چدنی, پایا دما , قیمت رادیاتور , رادیاتور پنلی , رادیاتور برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

مبدلهای حرارتی دستگاههایی هستند که برای انتقال گرما بین دو یا چند مایعات (یعنی مایعات ، بخارها یا گازها) با دماهای مختلف طراحی شده اند. بسته به نوع مبدل حرارتی مورد استفاده ، فرایند انتقال حرارت می تواند از گاز به گاز ، مایع به گاز یا مایع به مایع باشد.و از طریق جداکننده جامد رخ می دهد ، که از مخلوط کردن مایعات یا تماس مستقیم مایعات جلوگیری می کند. سایر مشخصات طراحی از جمله مصالح ساختمانی و اجزای سازنده ، مکانیسم های انتقال حرارت و تنظیمات جریان نیز به طبقه بندی و طبقه بندی انواع مبدلهای حرارتی موجود کمک می کند. با استفاده از صنایع مختلف ، مجموعه متنوعی از این وسایل تبادل گرما برای استفاده در هر دو روش گرمایش و سرمایش طراحی و ساخته می شوند.

بهترین مواد برای ساخت مبدل حرارتی کدامند؟

ممکن است فکر کنید مبدل حرارتی همیشه باید از فلزات ساخته شوند ، که گرما به سرعت جذب و هدایت می شوند - و بسیاری از آنها. اما مبدل های حرارتی همچنین می توانند از سرامیک ، کامپوزیت (بر اساس فلز یا سرامیک) و حتی پلاستیک (پلیمر) ساخته شوند.

تمام این مواد مزایای خود را دارند. سرامیک برای نوع کاربردهای درجه حرارت بالا (بیش از 1000 درجه سانتیگراد یا 2000 درجه فارنهایت) که می تواند فلزات مانند مس ، آهن و فولاد را ذوب کند انتخابی مناسب است.، اگرچه آنها همچنین برای استفاده در مایعات خورنده و ساینده در دماهای بالا یا پایین محبوب هستند. پلاستیک ها به طور کلی وزن و هزینه کمتری نسبت به فلزات دارند ، در برابر خوردگی و رسوب مقاومت می کنند و می توانند برای داشتن هدایت حرارتی خوبی طراحی شوند ، گرچه تمایل دارند از نظر مکانیکی ضعیف باشند و با گذشت زمان ممکن است تخریب شوند. اگرچه به طور کلی برای برنامه های با درجه حرارت بالا مناسب نیست ، اما مبدل های پلاستیکی می توانند برای چیزی مانند استخر یا دوش ، که در هر روز و دمای اتاق کار می کند ، گزینه مناسبی باشند. مبدل های حرارتی کامپوزیت بهترین ویژگی های مواد اولیه والدین خود را ترکیب می کنند - به عنوان مثال ، هدایت حرارتی بالای فلز با کاهش وزن و مقاومت در برابر خوردگی بهتر یک پلاستیک.

در آینده ، به وضوح ممکن است که بتوانیم از مواد جالب تر در غرق کننده های گرما استفاده کنیم. به عنوان مثال ، نانولوله های کربنی (ورق های شش ضلعی نازک کربن که برای ساختن "لوله" پیچیده شده اند) دارای خاصیت رسانایی گرما هستند و در حال حاضر در غرق کننده های گرما (دستگاه های حذف گرما که عمدتا در الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند) استفاده می شوند. در حال حاضر تحقیقات زیادی انجام شده است تا ببینیم چگونه می توان آنها را در مبدل های حرارتی مستقر کرد.

انتخاب مبدل حرارتی

در حالی که تعداد زیادی از مبدل های حرارتی در دسترس هستند ، مناسب بودن هر نوع (و طراحی آن) در انتقال گرما بین مایعات بستگی به مشخصات و الزامات کاربرد دارد. این عوامل تا حد زیادی طراحی بهینه مبدل حرارتی مورد نظر را تعیین می کنند و بر رتبه و محاسبات اندازه مربوطه تأثیر می گذارند.

برخی از عواملی که متخصصان صنعت هنگام طراحی و انتخاب مبدل حرارتی باید در نظر داشته باشند عبارتند از:

  • نوع مایعات ، جریان سیال و خواص آنها
  • خروجی های حرارتی مورد نظر
  • محدودیت اندازه
  • هزینه ها

مبحث مبدل های حرارتی بسیار گسترده بوده ما در این مقاله به بخش مهمی از آن پرداختیم.

این مقاله از بخش مبدل حرارتی سایت پایا دما گردآوری شده است.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل حرارتی صفحه ای , مبدل حرارتی , مبدل , پایا دما ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

مشعل در سیستم‎ های صنعتی عمل احتراق را به ‎صورت کنترل‎شده با مواد اشتعال‎ زا از جمله سوخت ‎های جامد، مایع و گاز انجام داده و آتش تولیدی آن جهت گرم‎کردن در کوره، دیگ و... به‌‎کار می‎رود.
مشعل یکی از پرکاربردترین تجهیزات در زمینه سیستم های گرمایشی است

انواع مشعل

  • مشعل گازسوز
  • مشعل گازوئیل سوز
  • مشعل مازوت سوز
  • مشعل دوگانه سوز
  • مشعل سه گانه سوز

مشعل با سوخت مایع

مشعل گازوئیل سوز برای روغنهای HSD ، LDO و SKO مناسب است. این مشعل همچنین با پشتیبانی از محصول مطمئن و با نسبت قیمت / عملکرد برجسته ، دارای سر احتراق است که برای کارایی بالا و انتشار پایین تولید شده است. این مشعلها همچنین با داشتن یک سیستم کنترل مشتری پسند ، در نسخه تک مرحله / دو مرحله / تعدیل کننده در دسترس هستند. برخی از تجهیزاتی که از این مشعل ها استفاده می شود شامل ژنراتور هوای گرم ، ماشین آلات راه سازی ، اجاق گاز آشپزخانه و نانوایی ، کوره کاشی و سرامیک ، چاپ و طراحی شیشه ای و موارد دیگر است.

ویژگی های اصلی مشعل با سوخت مایع 

  • مناسب برای روغنهای HSD ، LDO و SKO
  • قابلیت اطمینان محصول با کیفیت عالی نسبت قیمت / عملکرد برجسته
  • Head احتراق برای کارایی بالا و انتشار کم طراحی شده است
  • سیستم کنترل مشتری پسند
  • عملکرد کاملاً اتوماتیک - در یک مرحله / دو مرحله / نسخه تعدیل کننده

کاربردهای مشعل با سوخت مایع 

  • دیگ بخار
  • دیگ آب گرم
  • بخاری مایع حرارتی
  • ژنراتور هوای گرم
  • سوزاندن
  • کوره
  • تنظیم گرمای نخ
  • ماشین آلات راه سازی
  • ذوب فلز
  • کوره پوشش پودری
  • اجاق گاز آشپزخانه و نانوایی
  • گرم کننده ی هوا
  • خشک کن
  • کوره های صنعتی
  • سوپر بخاری
  • کوره کاشی و سرامیک
  • عملیات حرارتی فلزی
  • دستگاه اندازه گیری
  • کوره فارسان و شیرین
  • چاپ و طراحی شیشه ای
  • صنعت بسته بندی کاغذ
  • ماشین آلات چاپ و رنگ آمیزی نساجی

انتخاب مشعل مناسب

برای انتخاب مشعل مناسب باید برای هر هزار متر ارتفاع از سطح دریا 13 درصد به قدرت مشعل افزود. بنابراین، شهرهایی که از سطح دریا ارتفاع بسیاری دارند به مشعل های بزرگتری احتیاج دارند.

عیب یابی و رفع عیب

در صورت بروز هر گونه اشکالی در کار مشعل ابتدا:
شرایط کار مشعل را برسی کنیم.
اطمینان حاصل کنیم که برق مشعل وصل است.
اطمینان حاصل کنیم که جریان سوخت مشعل به طور صحیح بر قرار است .
اجزاء تنظیم شدنی مشعل در وضع مطلوب قرار دارد.
مشعل را خاموش و روشن میکنیم تا از صحت انجام این فرایند اطمینان حاصل کنیم.
عیب و رفع عیب مشعل های گازوئیلی
عیب
فشار کافی نباشد
علت
فشارشبکه گاز کم است.
کلید فشارگازاز تنظیم خارج ویامعیوب شده است.
فیلتر کثیف شده است.
چگونگی رفع عیب ان:
باشرکت گاز تماس بگیریم برای تنظیم فشارگاز.
کلید را تنظیم یاتعویض کنید.
فیلتررا تمیز کنید.

اجزای اصلی مشعل های گازوئیلی

  • الکتروموتور
  • بادزن (فن یا پروانه)
  • پمپ گازوئیل 
  • شیر برقی (شیر مغناطیسی)
  • کوپلینگ
  • نازل 
  • الکترودهای جرقه
  • شعله پخش کن
  • چشم الکتریکی
  • بدنه ی مشعل


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مشعل , پایا دما , مشعل با سوخت مایع , مشعل گازوئیل سوز , انواع مشعل , رپورتاژ ,
:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

به زبان ساده مبدل حرارتی وسیله ای است که گرما را از یک رسانه به دیگری منتقل می کند.
 یک کولر روغن هیدرولیک یا نمونه آن گرما را از روغن داغ با استفاده از آب سرد یا هوا حذف می کند. روش دیگر مبدل حرارتی در استخر شنا برای گرم کردن آب استخر از آب گرم از دیگ بخار یا مدار آب گرم خورشیدی استفاده می کند. انتقال گرما توسط مواد تبادل کننده در حال حرکت بی آنکه اختلاط یا تماس مستقیمی بین آنها صورت گیرد انجام می شود.
مبدل حرارتی پوسته و لوله ، مایعات را از طریق لوله و لوله عبور می کند ، جایی که به عنوان مبدل حرارتی با هوا خنک می شود و هوا را از طریق هسته باله ها خنک می کند تا یک مایع خنک شود.


 

شما می توانید مبدلهای حرارتی را در انواع مکان ها مشاهده کنید ، معمولاً برای گرم کردن یا خنک کردن ساختمانها یا کمک به موتورها و ماشینها برای کارآمدتر کار کردن. یخچال و فریزر و دستگاه های تهویه مطبوع ، برای مثال، مبدل های استفاده از حرارت در راه مخالف از سیستم های حرارت مرکزی: آنها گرما را از یک محفظه و یا اتاق که در آن می خواست نه و پمپ آن دور در یک سیال به یک جای دیگر که در آن می توان آن را ریخته بیرون از راه مایع خنک کننده کاملاً درون شبکه ای از لوله ها بسته می شود ، بنابراین در واقع با هوا تماس نمی گیرد: انرژی گرما را از هوای داخل می گیرد و آن را در هوای بیرون رها می کند ، اما هرگز مستقیماً با آن هوا مخلوط نمی شود.

انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی انواع مختلفی وجود دارد که با توجه به کاربرد آنها تقسیم بندی می شوند.

مبدل حرارتی پوسته و لوله یا Shell و Tube

 

مبدل های حرارتی پوسته و لوله از تعداد زیادی لوله کوچک تشکیل شده است که درون یک پوسته استوانه ای قرار گرفته اند. لوله ها با استفاده از بسته نرم افزاری لوله یا "پشته لوله" درون سیلندر قرار می گیرند که می تواند دارای صفحات لوله ثابت (به طور دائم بر روی بدنه ثابت باشد) باشد ، یا در مورد Heat Exchange یک پشته لوله شناور که امکان گسترش بسته های لوله را دارد.
مبدل حرارتی پوسته و لوله ، مایعات را از طریق لوله و لوله عبور می کند ، جایی که به عنوان مبدل حرارتی با هوا خنک می شود و هوا را از طریق هسته باله ها خنک می کند تا یک مایع خنک شود.

مبدل حرارتی صفحه ای

مبدلهای حرارتی Plate همانند مبدلهای حرارتی یک پوسته و لوله کار می کنند و به جای لوله ها از یک سری صفحات پشته استفاده می کنند. مبدلهای حرارتی بشقاب معمولاً بسته به کاربرد و مایعات مورد استفاده ، باریک یا واشر هستند. ساخت و ساز فولاد ضد زنگ جمع و جور آنها را به یک انتخاب ایده آل برای استفاده با مبرد یا در فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی تبدیل کرده است.

مبدل حرارتی خنک کننده هوا

در انواع مبدلهای حرارتی خنک کننده هوا  لوله‎های عبوری سیالات وسط فین ‎های انتقال حرارت احاطه ‎شده‎اند که  معمولاً در رادیاتور ماشین، رادیاتور فن کویل‎ ها، کندان سور یخچال ‌‏ها و کویل‎ های حرارتی که منبع آب دائمی در دسترس نیست استفاده می شود. 

دمای ورودی و خروجی

عبور درجه حرارت اصطلاحی است که برای توصیف سناریو استفاده می شود که دمای هر دو مدار در مبدل حرارتی مایع سرد شده شروع به عبور از آن می کند. این می تواند یک عامل مهم در طراحی مبدل های حرارتی باشد زیرا با عبور درجه حرارت، بازده یک کولر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در بسیاری موارد مبدل حرارتی صفحه بهترین گزینه برای برنامه هایی است که نمی توان از عبور درجه حرارت جلوگیری کرد.

 

روغن آب  
دمای ورودی 80 30
دمای خروجی 50 51.5
نرخ جریان 25 لیتر در دقیقه 15 لیتر در دقیقه

جدول فوق نشان می دهد که دمای خروجی آب خنک کننده کمی بالاتر از دمای خروجی روغن است. یکی از راه های ساده برای مقابله با این و افزایش راندمان کولر روغن ، افزایش سرعت جریان مایع خنک کننده است. در این مثال خاص افزایش سرعت جریان آب به 25 لیتر در دقیقه باعث می شود دمای خروجی آب به 43 درجه سانتیگراد کاهش یابد.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل حرارتی صفحه ای , مبدل حرارتی , مبدل , پایا دما ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

پکیج دستگاهی گرمایشی است که به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های گرمایشی موتور خانه ای بکار گرفته می‌شود. این نوع از دستگاه های گرمایشی در دو مدل پکیج‌ های زمینی و پکیج‌های دیواری تولید می شوند.

در این مقاله به بررسی و مقایسه چهار برند شناخته شده از انواع پکیج های زمینی و دیواری میپردازیم.

ظرفیت پکیج های ایران رادیاتور، بوتان، گرم ایران و لورچ

پکیج ایران رادیاتور در دو نوع زمینی و دیواری در مدل های محتلف تولید می شوند.

پکیج زمینی ایران رادیاتور با ظرفیت های حرارتی ۳۸و ۴۰ کیلو وات جهت گرمایش فضا های مسکونی و اداری، تجاری، ویلا ها و...از متراژ۲۰۰ تا ۲۵۰  متر مربع و پکیج دیواری ایران رادیاتور با ظرفیت های حرارتی ۲۲ تا ۳۶ کیلو وات برای گرمایش و تامین آبگرم مصرفی واحد های تجاری، مسکونی و اداری از ۷۰ تا۲۷۰ متر مربع تولید می شود.

پکیج دیواری بوتان در 4 مدل Parma ،Verona ، Perla pro ، Perla ، Benessere pro با ظرفیت‎های حرارتی از 21700 کیلوکالری بر ساعت تا 29760 کیلوکالری تولید می شوند و تمامی مدل‎ها دارای الکتروپمپ سیرکولاتور آب‎گرم سه سرعته با کنترل‎های خودکار پیشگرانه است.

پکیج زمینی گرم ‎ایران از جمله پکیج ‎های دارای دیگ و محفظه احتراق پره ‎ای چدنی است و از ظرفیت 28 تا 72 کیلو وات مناسب برای ساختمان‎ های مسکونی، اداری، تجاری و.... تولید و عرضه می‎شود.

پکیج دیواری لورچ با ظرفیت حرارتی 24 تا 32 کیلووات مناسب برای تامین گرمایش و تامین آب‎گرم مصرفی ساختمان‎های استاندارد از متراژ 70 متر تا 250 مترمربع تولید می‎شود.

مقایسه پکیج دیواری بوتان و لورچ

  • پکیج های دیواری بوتان دارای قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی و اتصال به حسگر دمای محیط بیرونی می باشند.

  • پکیج دیواری لورچ دارای الکتروپمپ قوی و مناسب برای سیستم گرمایش کف سیستم‎های فن‎کویل و داکت اسپیلت‎ها جهت اتصال به کویل گرمایش است.

  • پکیج دیواری لورچ مدل هرما دارای سیستم احتراق آهسته و دارای گرید مصرف سوخت B می‎باشد.

  • پکیج دیواری بوتان مدل پارما در تمامی مدل‎ها دارای دو مبدل حرارتی گرمایش و آبگرم مصرفی است که کمترین میزان رسوب‎گیری را دارد.

فشار کاری پکیج زمینی ایران رادیاتور و گرم‎ ایران و پکیج دیواری لورچ

فشار کارکرد پکیج زمینی گرم‎ ایران معادل 3 بار است و در مدل  TWکه امکان تولید آبگرم مصرفی را دارد فشار آب شهر جهت تولید آبگرم مصرفی می‎تواند تا 8 بار نیز باشد. 

فشار کار در پکیج زمینی ایران رادیاتور حداکثر 3 بار می باشد و حداکثر فشار آب ورودی به پکیج نباید از۶ بار تجاوز کند.

حداقل فشار کارکرد پکیج دیواری لورچ مدل هرما معادل ۰.۳ بار یا سه متر ستون آب می‎باشد.

دمای کاری پکیج زمینی گرم‎ ایران و ایران رادیاتور

حداکثر دمای کار پکیج زمینی ایران رادیاتور معادل ۹۰ تا ۸۵ درجه سانتی گراد است و حداکثر دمای آب گرم مصرفی معادل ۶۰ درجه سانتی گراد است.

بازه دمایی کارکرد پکیج گرم ‎ایران زمینی 85 تا 30 درجه سانتی‎گراد می‎باشد.

راندمان پکیج دیواری بوتان و لورچ

راندمان پکیج دیواری بوتان مدل ورونا فن‎دار دو مبدل معادل 93 درصد و راندمان مدل بدون فن معادل ۹۲.۸ درصد است.

راندمان پکیج دیواری لورچ مدل آرتا 93 درصدی ، مدل آریان 93 درصدی ، مدل آرتمن که نوع چگالشی پکیج های دیواری لورچ است دارای راندمان 108% درصدی ، مدل آدنا دارای راندمان بالای ۹۳.۵ درصد و مدل هرما دارای راندمان کاری 93% است.

 

مقایسه با کمک از سایت پایا دما انجام شده شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت محصولات به این سایت مراجعه نمایید و با مشاوران این سایت در ارتباط باشید.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: پکیج , قیمت پکیج , پکیج دیواری , پکیج زمینی , پکیج گرمایشی , فروش پکیج , خرید پکیج , پکیج ایران رادیاتور , پکیج بوتان , بوتان پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

هیتر ها یک راه حل عالی برای گرم کردن فضای بزرگ با سرعت و مقرون به صرفه است.

آیا شما به هیتر نیاز دارید؟

چه فضایی را می خواهید گرم کنید؟ اندازه گیری ظرفیت هیتر فقط مربوط به اندازه اتاق نیست بلکه باید در مورد سرعت گرمایش هیتر نیز باشد.

اندازه اتاق و آب و هوای محلی مشخص خواهد کرد که چه هیتری به طور موثر اتاق و فضای شما را گرم می کند.

بخاری های قابل حمل یا بی سیم نباید بخاطر تولید گازهای گلخانه ای که تولید می کنند ، در اتاقی بسیار کوچک برای ظرفیت نامی خود نصب شوند. برای گرم کردن سریع ، بزرگترین ظرفیت (اندازه گیری شده در MJ / ساعت) را برای اندازه اتاق انتخاب کنید. یک هیتر با ظرفیت کمتر می تواند اتاق را گرم کند اما کندتر خواهد بود.

اندازه مناسب هیتر

هیتر

 

هنگامی که تصمیم به خرید هیتر گرفتید باید اندازه آن را در نظر بگیرید. هزینه برای هیتر بزرگتر از حد ضروری، باعث هدر رفتن پول و هزینه های جاری بیشتر می شود.

گرمای خروجی در هیتر ها به ازای هر 1 کیلو وات بر ساعت تقریباً 10 متر مربع گرم می کند.

منطقه آب و هوایی که شما در آن زندگی می کنید، ارتفاع سقف شما، تعداد اتاق ها، چه عایقی داشته باشد ، آیا اتاق از نور مستقیم خورشید برخوردار است؟ پنجره ها چقدر بزرگ هستند و آیا دو جداره هستند؟ پرده های ضخیم دارند یا خیر. اینها فاکتورهایی هستند که هنگام انتخاب هیتر باید به آنها توجه کرد.

انتخاب سوخت مناسب

ساختار هیترهای گازی به گونه‌ای است که فقط با یک نوع سوخت گازی کار می‌کنند. بنابراین اگر برای تامین گرمایش از طریق هیترهای گازی، از گازهای دیگری استفاده کنید ایمنی خود و دیگران را به خطر می‌اندازید. در ساختار و نحوه‌ی کار هیترهای پروپان و هیترهای گازی دو تفاوت عمده وجود دارد.

اولین تفاوت بین هیترهای گازی و هیترهای پروپان این است که هیترهای پروپان دارای ارزش گرمایی بیشتری هستند. در واقع هیترهای پروپان حاوی انرژی زیادی هستند. بنابراین درمقایسه‌ی هیترهای گازی، برای تولید مقدار گرمای برابر، گاز کمتری مصرف می‌کنند.

دومین تفاوت هیتر گازی با هیتر پروپان مقدار نسبت اکسیژن به گاز لازم برای عملکرد هیتر است. نسبت اکسیژن به گاز در هیتر پروپان ۲۵ به یک است. در حالی که این نسبت در هیتر گازی تقریباً ۱۰ به یک است. به همین علت هیتر پروپان اکسیژن بیشتری به داخل مشعل خود هدایت می‌کند.

کم مصرف بودن هیتر

یکی از مزایای کلیدی کم مصرف بودن یک هیتر است که سوخت گاز را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کند زیرا علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد.

قطعات سازنده‌ی استاندارد

هنگام خرید هیتر دقت کنید هیتری را بخرید که مطابق استانداردهای روز باشد. کیفیت و جنس قطعات سازنده‌ی آن را کنترل کنید. هر چقدر که قطعات سازنده هیتر با دوام‌تر باشند، راندمان گرمایشی و طول عمر هیتر افزایش پیدا می‌کند.

پایا دما راهنمای تخصصی در مورد هزینه های سیستم های گرمایشی ، قیمت و مزایا و معایب بخاری های قابل حمل می باشد و شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق و قیمت ها به بخش هیتر سایت مراجعه نمایید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: هیتر , هیتر گازی , پایا دما , رپورتاژ ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

هیتر گازی یا دستگاه‎های گرمازا تجهیزاتی گرمایشی که در انواع تابشی، فن‎دار و همرفتی تولید می شود و برای گرمایش فضاهای بزرگ صنعتی و خانگی استفاده می شود.

هیتر های گازی از مبدل حرارتی، مشعل اتمسفریک، کلاهک تعدی، کنترل حدی، فن کنترل، اکسی پیلوت و فن تشکیل می شوند.

نحوه عملکرد هیتر گازی

عملکرد هیتر و کوره هوای گرم گازی و گازوئیلی یا دوگانه‌سوز بدین صورت است که هنگامی که ترموستات اتاقی فرمان کار می‌دهد. مشعل دستگاه روشن‌ شده و تا زمانی که دمای کوره به حد مشخص نرسد اجازه عملکرد فن صادر نخواهد شد به همین صورت هنگامی که دمای اتاق از حد تنظیم شده ترموستات بالاتر رفت ترموستات فرمان قطع را صادر می‌کند و منبع گرما خاموش می‌شود و تا هنگامی که دمای محفظه بالای کوره به حد تعیین شده حدوداً نرسد اجازه خاموش شدن فن صادر نمی‌شود. 

گاز توسط کنترل شیر گاز وارد مشعل اتمسفریک هیتر می شود و با روشن شدن مشعل حرارت آن در مبدل حرارتی حرکت کرده و گازهای سوخته شده از دودکش خارج می شود، با گرم شدن مبدل حرارتی (کوره هیتر) فن آکسیال با گذر هوا از بین صفحه های خروجی مبدل هوای سرد محیط را گرم کرده و به بیرون هیتر پرتاب و محیط مورد نظر را گرم می کنند.

انواع هیتر گازی

  • هیتر گازی تابشی در انواع گرماتاب‎های سقفی، دیواری هیتر سرامیکی و هیتر ایستگاهی

  • هیتر گازی فن‎دار در انواع هیتر گازی کابینتی و هیتر گازی ایستاده- جت هیترها

  • هیتر گازی بدون فن همرفتی در انواع بخاری‎های زمینی 

انتخاب هیتر گازی

انتخاب و خرید انواع هیتر گازی نیاز به داشتن اطلاعتی از فضای مورد استفاده است مانند  منطقه آب و هوایی که شما در آن زندگی می کنید ، ارتفاع سقف شما ، چه اتاق های کنار یک اتاق که شما در آن گرم می شوید ، چه عایق کاری داشته باشید ، آیا اتاق از نور مستقیم خورشید برخوردار است ، پنجره ها چقدر بزرگ هستند و پرده های محکم دارند یا خیر، نوع پنجره دو جداره است یا نه؟

شما میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت ها و مشخصات فنی هیتر های گازی به سایت پایا دما مراجعه نمایید و از مشاوران متخصص اطلاعات کسب نمایید.

در مورد راهکار های انتخاب مناسب ترین هیتر گازی در مقالات آینده نیز صحبت می کنیم.

 



:: برچسب‌ها: هیتر , هیتر گازی , پایا دما , رپورتاژ ,
:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

داشتن محیطی امن و راحت برای زندگی و داشتن هوای مطبوع یکی از نیازهای ضروری انسان ها می باشد که با ماشینی شدن زندگی ها استفاده از تاسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با استفاده از فناوری ها، سوخت ها و تاسیسات مختلف می توان به راحتی به خواسته های خود دست یافت. از زمان های گذشته تولید و عرضه انواع تجهیزات تأسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه مرکزی از مورد توجه شرکت های کوچک و بزرگ سازنده تجهیزات تأسیسات حرارتی قرار گرفته و با گذشت زمان و عوامل زیادی موجب پیشرفت و انتخاب بهترین محصول برای ایجاد گرمایش مطبوع ساختمان انتخاب نمود.

در این مقاله به اختصار به بررسی تأسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه می پردازیم:

پکیج

پکیج ها از تجهیزات گرمایشی پرمصرف به خصوص در فصول سرد می باشند که در منازل و ساختمان های اداری نقش موتورخانه ای کوچک را دارد.

انواع پکیج از نظر موقعیت نصب به دیواری و زمینی و از نظر نوع ساخت مصرفی به پنج دسته  گاز مایع، گاز شهری، گازوئیل، دوگانه سوز، برقی تقسیم می شوند .

رادیاتور

رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می‌کنند در واقع یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد.

جنس رادیاتورها می تواند متفاوت باشد از جمله به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی می توان اشاره کرد.

به طور کلی رادیاتور ها در انواع پره ای و پنلی تولید می شوند.

از تفاوت های این دونوع رادیاتور میتوان به تعمیر پذیر بودن اشاره کرد که رادیاتور پره ای در صورتی که یک پره اش سوراخ شود امکان حذف همان پره را دارد اما در رادیاتور پنلی این مورد امکان پذیر نیست و باید کل رادیاتور تعویض گردد. از معایب رادیاتور پنلی می توان به این نکته اشاره کرد که قابلیت کم و زیاد کردن ندارند.

هیتر

هیترها سیستم های گرمازایی هستند که جهت گرم‎کردن فضاهای فاقد سیستم‎‎های مرکزی گرمایش و بزرگ مانند خشک‎کن‎ها و کارگاه‎های ساختمانی، واحدهای مسکونی و اداری، بانکها، سالنهای، کارخانه ها و... نیز استفاده می‎گردد.

هیترها از نظر نوع مصرف انرژی در انواع برقی، گازی، نفتی گازوئیلی تولید می شوند.

یونیت هیتر

از دستگاه های یونیت هیتر برای گرم کردن محیط های بزرگ نظیر سالن‌های سرپوشیده، سالن‌های کارخانجات و ... استفاده می‌شود.

از انواع یونیت هیتر برای داشتن قدرت حرارتی زیاد، جاگیری کمتر مخصوصاً در مدل‌های دیواری و سقفی، توزیع بهتر هوای گرم، سرعت زیاد در گرم کردن فضا و قابلیت نصب و پرتاب هوا به صورت افقی و عمودی استفاده می شود.

از مزایای استفاده از یونیت هیتر می توان به راندمان بالا، انتقال گرمای یکنواخت،  قیمت مناسب و نصب اسان اشاره کرد.

در پست های آینده به بررسی دیگر محصولات می پردازیم.

 

شرکت پایا دما ارائه دهنده اطلاعات فنی و تخصصی مفید درباره محصولات تاسیسات و به نمایش گذاشتن آن ها، مناسب ترین قیمت ها و مشاوره و  تبادل نظر برای خریدی قابل اطمینان است.



:: برچسب‌ها: یونیت هیتر , پایا دما , هیتر , رادیاتور , پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مونا احمدی

زگیل تناسلی در بارداری

یکی از مسائلی که امروزه بسیاری از زنان باردار را درگیر خود می نماید، بیماری زگیل تناسلی در بارداری است. زیرا ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV که عامل ایجاد زگیل های تناسلی است، شیوع بسیار گسترده ای یافته و بخش عظیمی از جامعه را درگیر خود نموده است. اگر شما نیز احتمال می دهید در معرض این ویروس بوده و به آن مبتلا هستید و یا در این مورد نگرانی دارید، تا انتها همراه ما باشید.

تاثیر زگیل های تناسلی در روند بارداری

به طور کلی می توان گفت زگیل تناسلی در امر بارداری خللی را ایجاد نکرده و مادر حتی با وجود ابتلا به این ویروس می تواند به راحتی بارداری شود. اما مهم است که افراد مبتلا به این ویروس در نظر داشته باشند که در مقایسه با سایرین نیاز بیشتری به مراجعه نزد پزشک و مشورت دارند. زیرا زگیل بدون عوارض نبوده و احتمال انتقال ویروس در طی زایمان به نوزاد وجود دارد، همچنین ابتلا به این ویروس ریسک زایمان زودرس و یا سقط جنین را نیز افزایش می دهد.

عوارض زگیل تناسلی در بارداری

مهمترین عوارضی که ممکن است زگیل تناسلی در بارداری پدید آورد، انتقال آن از مادر به جنین است. از همین روی به مادران توصیه می شود، در طی این دوره نکاتی را رعایت نمایند. به طور مثال اگر کیسه آب جنین پاره شود، خطر انتقال ویروس تا دو برابر افزایش می یابد. نوزادی که همراه با ویروس HPV متولد می شود، در چندین هفته پس از تولد دچار زگیل در ناحیه دهان و گلو خواهد شد. لازم به ذکر است که رشد تعداد زگیل تناسلی در بارداری  بدون دلیل مشخصی افزایش می یابد.

درمان های در دسترس برای زنان باردار مبتلا به زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی در بارداری

درمان زگیل تناسلی یا در واقع از بین بردن ویروس HPV امکان پذیر نیست، و فرد مبتلا به جز موارد خاص تا آخر عمر درگیر این ویروس خواهد بود. درمان های در دسترس تنها شامل روش هایی است که زگیل های ایجاد شده را از بین می برد. مادران باردار باید در این زمینه حساسیت بیشتری را نشان دهند و از هر دارویی برای درمان خود استفاده نکنند. این افراد باید قبل از مصرف هر دارویی با پزشک مربوطه مشورت نمایند تا داروهای مناسب دوران بارداری که عوارضی را برای جنین به همراه ندارد، استفاده نمایند. اما اغلب به این مادران توصیه می شود، به جای استفاده از روش هایی دارویی، روشهای موضعی درمان مانند کرایوتراپی، جراحی و … را جایگزین کنند.

تاثیر واکسن گارداسیل در بارداری

واکسن گارداسیل در بارداری

بهترین سن برای دریافت واکسن گارداسیل، قبل از 20 و قبل از سن شروع فعالیت های جنسی است. اما در صورتی که مادران قصد دارند در طی بارداری این واکسن را دریافت کنند منعی وجود ندارد، زیرا که این واکسن حاوی میکروب های کشته شده و یا ضعیف شده نبوده در نتیجه مشکلی را برای مادر و جنین ایجاد نخواهد کرد.

تاثیر تزریق واکسن گارداسیل در مردان بر جنین

تاکنون تحقیقات گسترده ای در رابطه ای با تاثیر تزریق واکسن گارداسیل در مردان بر جنین صورت نگرفته است. اما همانطور که ذکر شد، این واکسن حاوی میکروب ضعیف شده و کشته شده نبوده و زیانی نیز از طرف پدر بر جنین نخواهد داشت.

زگیل تناسلی و زایمان

زگیل های تناسلی مشکلی را برای انتخاب نوع زایمان فراهم نمی کند. اما به جز در مواردی که رشد زگیل ها در ناحیه واژن بسیار گسترده باشد و یا تاحدی این زگیل ها بزرگ باشند که مجرای زایمان را بپوشانند، مادر نمی تواند با زایمان طبیعی وضع حمل نماید. همچنین در صورتی که زگیل ها مجرای زایمان را پوشش دهند، احتمال ورود ویروس از طریق دهان به جنین افزایش یافته و زایمان سزارین به مادر پیشنهاد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()